donderdag 20 juni 2013

WIE GAKT.....




Ik gak
het is echt waar
de dagen vol met dat
wat ganzen naast het huis
per definitie doen
als ik aan hen voorbij

het klinkt bizar maar zij
weten zo onderhand
dat ik het land heb aan
hetgeen wat om mij heen
of het een mens, een dier
een diepvries in de schuur
of dat ik gans alleen

ik prijs de kat gemeend
de hemel in omdat
hij gore brokken at
na preken over buikjes
die elders vol oedeem
en dat mijn hielen likken
geen zoden aan de dijk

en wijl ‘k naar buiten kijk
gak ik werkelijk waar
een pimpelmees aan ’t werk
die uit mijn ruitenrag
gebekt insecten pikt
het spinnenvolk inslikt
voordat mijn doodslag daar

de wasmachien is waar
omdat het zweetgoed schoon
ik zing het Smurfenlied
na een intens gesprek
al slaat het kant noch wal
onder de douche beval
ik van een rijmsyndroom

ik dicht
gestoord als wat
een gat in tijd en sfeer
met zinnen impulsief
als lijkt de dag geslaagd
en zeer communicatief.

© JELOU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten