woensdag 28 december 2016

ZO MAN ZO VROUW

Oh schat, wat staat die eyeliner jou onbederflijk mooi
Het geeft je blik wat oosterse accenten
Nog nooit zag ik jou zo waarachtig vrij nu jij ontkooid
de spiegel lonkt met nieuwe elementen.

Je tracht wat rouge en verduld, ik ben niet eens verbaasd
Het toont mij dát wat innerlijk verborgen
Ooit wijdden wij ons man- en vrouwzijn in een diep relaas
doch eensgezind delen wij alle zorgen.

Ik ben een vrouw die rationeel gezien een man kan zijn
al zal gevoel mijn evenwicht bewaken
Jij bent een man die qua emoties immer zeer verfijnd
doch met het ratio een keus zal maken

Dus schat, geef mij die eyeliner nou eindelijk eens door
dan kun jij als je wilt mijn lipstick lenen
Het scheerschuim delen wij al jaren sinds de haargroei voort
enkel het mes koop ik voor eigen benen.


© JELOU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten