zondag 14 juli 2019

CORDON BLEU


We luieren het zomerzand
en glurend naar jouw strak cordon
vraag ik mij plotsklaps af
of jij nooit last van puistjes

maar ondertussen zilt de zee
mijn ongezouten vraag weg
en zie ik slechts jouw piggelmee
een boompje voor ons bouwen

Ik vouw mijn bolsters uit het zicht
tot maagdelijke lijnen
mijn jaartal evenarend met
mijn welgevormde benen

en waar het zand mij figureert
tot een idyllisch jonger
wend jij je oogopslag
in onverschrokken blikken

U zijt welle kome denk ik nog
Als jij je rijzige gestalte heft
Maar een handdoek om je leest
Vraagt schaamrood waar toiletten

en glurend naar jouw strak cordon
verdwijnend in de meute
vraag ik mij plotsklaps af
hoe bleu jouw piggelmee zou zijn
als ik geen tovervisje.

© JELOU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten